در آگهی استخدام متخصص دیجیتال مارکتینگ چه اشتباهی هست؟

آگهی استخدام متخصص دیجیتال مارکتینگ
صاحبین کسب‌وکار فکر می‌کنند که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کسی هست که میاد براشون مقاله‌نویسی می‌کنه و شبکه‌های اجتماعی رو راه‌اندازی می‌کنه و پست می‌ذاره داخلش و همینطور عضوگیری هم انجام می‌ده و شروع به ساخت ویدیوهای تبلیغاتی هم می‌کنه. خب قاعدتا وقتی توقع در این حد باشه هیچ‌وقت همچین نیرویی رو پیدا نمی‌کنن که بتونه با یک حقوق پایه تمامی این کارها رو انجام بده.

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

این روزها با رشد فعالیت کسب‌وکارها در فضای مجازی، آگهی استخدام با عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا متخصص دیجیتال مارکتینگ و کارشناس تولید محتوا خیلی دیده می‌شه و همینطور نیروی کار در این زمینه هم در حال زیاد شدن هست اما متاسفانه به دلیل عدم آشنایی صاحبین کسب‌وکار با این رشته و اطلاعات ضعیفی که در فضای مجازی در این زمینه هست اشتباهاتی در این آگهی‌ها دیده می‌شه.

صاحبین کسب‌وکار فکر می‌کنند که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کسی هست که میاد براشون مقاله‌نویسی می‌کنه و شبکه‌های اجتماعی رو راه‌اندازی می‌کنه و پست می‌ذاره داخلش و همینطور عضوگیری هم انجام می‌ده و شروع به ساخت ویدیوهای تبلیغاتی هم می‌کنه. خب قاعدتا وقتی توقع در این حد باشه هیچ‌وقت همچین نیرویی رو پیدا نمی‌کنن که بتونه با یک حقوق پایه تمامی این کارها رو انجام بده.

اگر بخوایم بگیم آگهی درست برای همچین نیرویی چی هست، می‌شه گفت باید بزنن کارشناس تولید محتوا که البته باز هم می‌شه ریز شد که کارشناس تولید محتوای متنی یا مقاله‌نویس، متخصص شبکه‌های اجتماعی و یا ساخت ویدیو و… . البته نیروهایی که در یک زمینه تخصص داشته باشند و و در زمینه‌های دیگه هم آشنایی داشته باشن در الویت این استخدام قرار می‌گیرن ولی در کل بهتر هست با توجه به بودجه‌ای که برای این مسئله در نظر گرفتن نیرو رو استخدام کنن. به عنوان نمونه در آخرین آگهی که برای یکی از مجموعه‌هایی که مشاور هستم و آگهی کارشناس تولید محتوا دادم، حدود 120 رزومه ارسال شد که اکثریت متخصص در تولید محتوای متنی بودن و عده‌ای هم محتواگذاری رو با تولید محتوا اشتباه گرفته بودند و با تجربه اپراتوری رزومه تولید محتوا ارسال کرده بودند. البته به دلیل جدید بودن این عناوین، امری طبیعی هست که با این مسئله روبرو بشیم.

اگر به جمله “محتوا پادشاه است” اعتقاد دارید باید به صورت خیلی عامیانه توضیح بدم که در صورتی که تصمیم به استخدام نیروی تولید محتوا و تشکیل تیم دیجیتال مارکتینگ دارید باید در آگهی‌های استخدام خود دقت کنید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ:

کسی است که کسب‌وکار شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و نقشه‌ی راه و تقدم و تاخر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ را برای تیم شما تعیین می‌کند و نیروها  و کارشناسان تولید محتوای شما را آموزش می‌دهد و پیگیری می‌کند و گزارش‌گیری فعالیت‌ها را تعیین می‌کند و بنا به اهداف کلی و جزیی شرکت مدل‌های مختلف فعالیت در فضای مجازی را برای شما طرح‌ریزی می‌کند و یکی از شرایطی که باید داشته باشد این هست که در تمامی فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌دهید از جمله طراحی وبسایت، تولید محتواهای متنی و تصویری و ویدیویی آشنایی داشته باشد و بتواند به صورت فنی در تمامی این زمینهها اعلام نظر کند و فعالیت‌های دیگری که از حوصله‌ی این مقاله خارج است.

کارشناس تولید محتوا:

کسی است که با توجه به سیاست‌هایی که از طرف متخصص دیجیتال مارکتینگ تعیین می‌شود اقدام به تولید محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی می‌کند. لازم به ذکر هست که ترجمه مقالاتی که توسط مترجم هم انجام می‌شود تولید محتوا گفته نمی‌شود و صرفا ترجمه هست نه تولید.

در نهایت باید گفت اولین قدم شما برای ورود به عرصه مجازی وبسایتتان و تجزیه تحلیل کسب‌وکار و اهداف و رقبای شما توسط یک متخصص دیجیتال مارکتینگ است.

فواد مشایخی

مشاور و متخصص دیجیتال مارکتینگ

31 تیرماه 97

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button