مفهوم عامیانه واژه سئو

مفهوم عامیانه واژه سئو
واژه سئو SEO یا Search engine optimization که به فارسی بهینه سازی موتورهای جستجو معنی میشود شامل فعالیتهای متعددی است که زمینه ساز رشد وبسایت شما در موتورهای جستجو میشود .

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید و در فضای مجازی هم ورود کرده اید با واژه سئو زیاد درگیر بوده اید , اما اکثر کسانی که در این زمینه صحبت میکنند (البته غیر از متخصصین این امر) درک درستی از واژه سئو ندارند و به شخصه در جلسات مشاوره ای که با صاحبین کسب و کار داشتم متوجه این مسله شدم . 

اما واژه سئو SEO یا Search engine optimization که به فارسی بهینه سازی موتورهای جستجو معنی میشود شامل فعالیتهای متعددی است که زمینه ساز رشد وبسایت شما در موتورهای جستجو میشود . در گذشته نه چندان دور این فعالیت در کوتاه مدت و با فعالیت مختصری در کد وبسایت انجام میشد اما با رشد شبکه های اجتماعی و همینطور رشد فزاینده کاربران اینترنتی این واژه نیز گسترده تر شد و با مفاهیم دیگری از جمله دیجیتال مارکتینگ روبرو شدیم . 

اما هنوز هم هستند افرادی که فکر میکنند سئو شامل یک فعالیت کوتاه در وبسایت است و بعد از آن باید نشست و رشد وبسایت رو در گوگل و باقی موتورهای جستجو دید !

اما اینطور نیست ، خلاصه وار اگر بخواهیم مفهوم واژه سئو را برای شما باز کنیم میتوان گفت : 

فرض کنیم شما وبسایتی دارید در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو ، من به عنوان یک مشتری در گوگل این واژه را سرچ میکنم و گوگل لیستی از وبسایتهای مرتبط با این کلید واژه را برای من لیست میکند اما این ترتیب بر چه اساسی است ؟ با صداقت اگر بخواهیم بگوییم هیچ کسی دقیق کلیه این عوامل دخیل در این انتخاب را نمیداند و گوگل و باقی موتورهای جستجو الگوریتمهای پیچیده ای دارند که مرتب هم در حال تغییر است اما به زبان عامیانه این میشود که کرمهای گوگل روزانه از وبسایتها بازدید میکنند و با سرچ واژه لوازم یدکی خودرو به ترتیب وبسایتهایی را که بازدید بالاتر و فعالیت بهتر و کد بهینه شده تری دارند را برای شما لیست میکند . 

برای رشد وبسایت در شبکه های اجتماعی باید اول کد وبسایت شما بهینه شده و مطابق با استانداردهای سئو باشد که این مسله را باید با طراح وبسایت خود مطرح کنید و البته کار سخت و مشکلی نیست فقط مهم این هست که یک سری اصول را باید رعایت کند . به هیچ عنوان هم کار تخصصی نیست و کسی که خود را طراح و برنامه نویس وب میداند باید با این اصول آشنا باشد و این قواعد را در کد وبسایت مد نظر قرار دهد . 

مسله دیگری که باید در نظرگرفت  این است که اگر فکر میکنید وبسایتی راه اندازی میکنید و چند مطلب و تصویر در آن قرار میدهید و مینشینید و در موتورهای جستجو روز به روز بالا میروید سخت در اشتباهید و هیچ کسی نمیتواند برای شما معجزه ای کند . 

وبسایت شما باید روزانه مطالب اختصاصی و کپی نشده از اینترنت در آن قرار بگیرد و به زبانی دیگر باید تولید محتوا کنید ، کلیه شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام ، آپارات ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، آپارات و…  را باید راه اندازی کنید و به صورت ممتد و با برنامه ریزی مناسب در آنها مطالبی را قرار دهید و از این شبکه های اجتماعی کاربران را تشویق کنید تا به وبسایت شما مراجعه کنند .

از تبلیغات اینترنتی به هیچ عنوان نگذرید و هرچه که میتوانید تبلیغات کلیکی و بنری و… را شروع کنید . 

این را هم بدانید بهترین راه برای بالا بودن در سئو این است که سایت خود را زیبا مناسب و کاربردی برای کاربران درست کنید ، گوگل بسیار هوشمند است و این را متوجه میشود و به هیچ عنوان از فعالیتهای خارج عرف مانند خرید بک لینک و یا گول زدن گوگل در مورد بازدید و باقی مسایل به شدت پرهیز کنید و این را بدانید که فضای فعالیت در زمینه موتورهای جستجو به هیچ عنوان شباهتی با فضای فعلی جامعه ما ندارد و صداقت و درستی شرط موفقیت است !!

اینها خلاصه فعالیت هایی است که میتوان گفت میتواند به رشد شما در موتورهای جستجو کمک کند و سئو سایت شما رشد کند . و اگر تا به این لحظه فکر میکردید که سئو سایت مدت زمان محدودی دارد در اشتباه بوده اید و بالا ماندن در موتورهای جستجو مسله ای است که تا زمانی که سایت شما باز است باید کنترل و رصد بشود .

 این فعالیتها خلاصه وار مطرح شده و ترتیب این فعالیتها در رشد برند شما تاثیر زیادی دارد که حضور یک مشاور مارکتینگ و سئو را در بیزینس شما ضروری میکند . 

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button