اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ
در مورد این جمله معروف «محتوا پادشاه است» می‌شه به صورت خلاصه گفت که درک درستی نسبت به واژه تولید داشته باشین و به معنای واقعی کلمه تولید کنین. کپی و کمی تغییر در نوع محتوا به هیچ عنوان تولید نیست و با رقابت بالایی که در فضای مجازی برای تولید محتوا هست کاربران با یک سرچ گزینه‌های زیادی رو دریافت خواهند کرد که بهترین عنوان و محتوا می‌تونه برنده باشه. محتوای خوب هم محتواییه که کاربر با مشاهده اون به اطلاعات جدید برسه.

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

مطمئنا’ در اینترنت با جمله‌ی محتوا پادشاه است  “زیاد مواجه شدین.

این جمله منتسب به بیل گیتس هست که در سال 1996 گفته. اما این جمله رو اگر بخوایم تعمیم بدیم به دنیای حال حاضر فضای وب، به اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ پی می‌بریم.

برای این که اهمیت دیجیتال مارکتینگ رو بهتون نشون بدم براتون مثالی می‌زنم. فرض کنین شما برای کسب‌وکارتون سایتی زدین که در اون محتواهایی از نوع کارتون و اطلاعات تماس و خدماتتون قرار دادین. آیا فکر می‌کنین این وبسایت سئو مناسبی می‌گیره؟ ما یک مسئله داریم به نام «تولید محتوا» که بسیاری این رو با کپی کردن و یا تغییر دادن جزئی مطالب داخل فضای وب اشتباه می‌گیرن که اشتباه بسیار بزرگیه و نه تنها کمکی به کسب‌وکار شما نمی‌کنه بلکه بالعکس آسیب زننده‌ست، هم به محتوای شما و هم با کمک به رقبایی که این مطلب رو ازشون کپی کردین. یا تعدادی از کسب‌وکارها قرار دادن محصول یا خبر در سایت رو تولید محتوا می‌دونن. اما اگر بیشتر بررسی کنیم هیچ کدوم از اون‌ها معنی تولید محتوا رو درک نکردن.



اشتباه بزرگ در تولید محتوا  چیست؟

بسیاری از شرکت‌ها که فقط شنیدن تولید محتوا برای سئو سایت مفیده، از نیرویی که در شرکت زمان خالی داره می‌خوان که در مواقع بیکاری شروع کنه مطالبی رو در سایت قرار بده و در بسیاری از جلساتی که داشتم گفتن که ما نیروی تولید محتوا داریم که هفته‌ای چند بار مطلب قرار می‌ده در سایت. این‌ها نه تنها درنهایت جوابی نگرفتن بلکه شبکه‌های اجتماعیشون رشد منفی داشته و این فعالیت رو تعطیل کردن.

پس بنابراین اگر تصمیم به تولید محتوا برای سایت دارین یا باید از کارشناس این مسئله استفاده کنین یا اینکه اصلاً این کار رو نکنین.

چرا محتوا پادشاه هست؟

امروزه تمامی رسانه‌ها از خبرگزاری‌ها تا تلوزیون، روزنامه‌ها و… مشغول تولید محتوا هستن ولی فرض کنین اولین خبرگزاری که یک خبر مهم رو مخابره می‌کنه چقدر بازدید بیشتری خواهد داشت؟ حال فرض کنیم شما صاحب یک باشگاه بدنسازی هستین که در رسانه‌هاتون مشغول تولید محتوا هستین و می‌خواین محتواهای تصویری صوتی و متنی برای شبکه های اجتماعیتون فراهم کنین. چطور می‌شه تولید محتوا کرد؟ اول از همه باید به تجزیه و تحلیل رفتار مشتری‌ها و کاربرانتون بپردازین که این کار مستلزم داشتن شناخت کافی از بازار کارتون هست. در قدم بعد باید عنوان‌هایی  که کاربرانتون به دونستنش نیاز دارن رو در بیارین و در قدم بعدی باید عناوین محتوا رو در داخل اینترنت سرچ کنین و ببینین به این عناوین چقدر پرداخته شده و و با چه کیفیت و کمیتی منتشر شده. در قدم بعدی کارشناس تولید محتوای شما شروع به تولید محتوا، چه تصویری و ویدیویی چه متنی بکنه. اما اگر بخواین به صورت حرفه‌ای تولید محتوا داشته باشین نیروهایی که می‌تونن مفید باشن رو در زیر بهتون معرفی می‌کنم:

  • مشاور و متخصص دیجیتال مارکتینگ، برای تجزیه و تحلیل فضای وب و تعیین استراتژی تولید محتوا.
  • نیروی کپی رایتر، برای تعیین عنوان محتوای مناسب.
  • گرافیست برای طراحی گرافیکی برای تصاویری که در محتوا مورد استفاده قرار می‌گیره.
  • کارشناس تولید محتوا، که با استفاده از استراتژی مشخص شده، عنوان مشخص شده و تصاویر و همچنین نوشتن خودش بتونه محتوای متناسبی رو تولید کنه.

بسیاری از صاحبین کسب‌وکار این مشکل رو دارن که؛ کارشناس تولید محتوای خوب از کجا گیر بیاریم؟

در جواب باید گفت اگر برای کارشناس تولید محتوا آگهی بزنین رزومه‌های زیادی دریافت خواهید کرد که اکثرا یا اپراتور وبسایت و شبکه‌های اجتماعی بودن یا مطالبی رو از سایت‌های مختلف کپی می‌کردن و با تغییرات جزئی روی سایت قرار می‌دادن و یا در بهترین حالت در روزنامه یا مجله‌ کار می‌کردن که این مسئله هم به دلیل درک نادرست از کارشناس تولید محتوا هست. اما یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تونه در جذب این نیرو به شما کمک کنه یا اینکه می‌تونین  این تولید روبه صورت برون‌سپاری به شرکت یا مجموعه‌ای واگذار کنین که تعهد کاری دارن.

در انتها در مورد این جمله معروف «محتوا پادشاه است» می‌شه به صورت خلاصه گفت که درک درستی نسبت به واژه تولید داشته باشین و به معنای واقعی کلمه تولید کنین. کپی و کمی تغییر در نوع محتوا به هیچ عنوان تولید نیست و با رقابت بالایی که در فضای مجازی برای تولید محتوا هست کاربران با یک سرچ گزینه‌های زیادی رو دریافت خواهند کرد که بهترین عنوان و محتوا می‌تونه برنده باشه. محتوای خوب هم محتواییه که کاربر با مشاهده اون به اطلاعات جدید برسه.

تولید یک محتوای خوب و جذاب می‌تونه کسب‌وکار شما رو به کلی متحول کنه.

فواد مشایخی

4 تیر 1398

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button