یک دلیل مهم در موفقیت کسب و کار اینترنتی

یک دلیل مهم در موفقیت کسب و کار اینترنتی
در این مقاله با توجه به تجربه و تحلیل شخصی به عنوان یک مشاور در زمینه توسعه برند در فضای مجازی به بررسی یک دلیل مهم میپردازم . 

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

برای موفق شدن در کسب و کارهای اینترنتی شرایط و دلایل زیادی رو میشه متذکر شد اما در این مقاله با توجه به تجربه و تحلیل شخصی به عنوان یک مشاور در زمینه توسعه برند در فضای مجازی به بررسی یک دلیل مهم میپردازم . 

اگر سوال بشه وبسایتهایی رو در زمینه فروش اینترنتی نام ببرید به طور یقین به دیجیکالا یا آمازون اشاره میکنید. هر دو این سایتهای در زمینه فروش اینترنتی معروف هستن و کسی نیست که با اینترنت سروکار داشته باشه و دیجیکالا رو نشناسه . اما دلایل بسیار مهمی برای موفقیت این سایتها میشه نام برد که به نظر من یک دلیل بسیار مهم تمرکز بر روی یک محصول و شروع با تمرکز بوده ، اما این یعنی چی؟ خوب بزارین راحت تر بیان کنم یک زمانی وقتی میخواستیم سایتی طراحی کنیم مشتری میگفت من گزارش آب و هوا رو هم میخوام توی منو کناری داشته باشم یا گزارش اوقات شرعی و نرخ به روز ارز ، یعنی فکر میکردن هر چی شلوغتر باشه و هر نیازی رو که کاربر داره باید برطرف کنیم و اینطوری سایتمون پربازدیدتر میشه . یک زمانی در سایت کلوب از آگهی استخدام بود تا صفحه پرسش و پاسخ و بسیاری فیچر دیگه که نیازهای کاربران رو برطرف میکرد و یا وبسایتهایی بودن که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد درونشون فروش میرفت اما چرا اونها موفق نشدن ؟ شاید این سوال برای شما پیش بیاد که خوب الان داخل آمازون و دیجی کالا هم از شیر مرغ تا جون آدمیزاد داخلش هست که در جواب باید گفت بله الان هست ولی آیا از ابتدا به این شکل شروع کردن ؟ دیجیکالا با فروش دوربین عکاسی شروع کرد و آمازون با فروش کتاب وقتی نیاز بازار رو یا کمی هم عنصر شانس رو در این دخیل بدونیم میبینیم که با تمرکز بر روی یک محصول جذاب برندشون گسترش پیدا کرد و به مرور زمان بنا به نیاز بازار گسترش و توسعه داده شدند .

بنابراین یک مسله مهم این هست که در زمینه ای که میخواهید کسب و کار اینترنتی داشته باشید به تحلیل بپردازید و نیاز سنجی بازار رو انجام بدین و بعد با تمرکز بر روی یک محصول یا خدمت فعالیتتون رو شروع کنید . با ذکر مثال های دیگه ای این موضوع رو باز میکنیم . سایت نت برگ رو بیشتر با تخفیف گروهی میشناسیم  سایتهای دیگه ای هم با عنوانهای تخفیف گروهی شروع به فعالیت کردن اما یا یک سری بسته شدن یا از اونها اسمی فقط باقی مونده . نت برگ با تمرکز بر روی تخفیف های گروهی خدمات شهرت بیشتری داره تا محصول . سایتهای دیگه تخفیف گروهی هر یک به تغییر سیاست بدون برنامه ریزی و صرفا با آزمون و خطا زمینه فعالیتشون رو تغییر دادن، یکی مدت کوتاهی رفت روی تخفیف پوشاک ، دیگری مدتی روی محصولات لوکس و گرون بود اما در این میان و در اوج قدرت نت برگ سایت دیگه ای سر برآورد که به ظاهر داره بزرگتر و بزرگتر میشه به نام گلدتک و با اینکه الان خیلی کالاها و خدمات داره اما من به شخصه با جنسهای بنجول و اروزن میشناسمش ، این یک نیاز سنجی خوب بود و با اینکه سایتهای بزرگی در این عرصه داشتن فعالیت میکردن اما این سایت هم تونست قد علم کنه .

اما اگر نخوایم فقط به فروش اینترنتی بپردازیم ، در زمینه تمرکز مثال دیگری رو بیان میکنم . به نظر شما اگر سایت آپارات که سایت اشتراک گذاری ویدیو هست از طرف دوستان و اساتید من در صباویژن به عنوان یک وبسایت راه اندازی نمیشد و فقط یک فیچر و یا امکان بارگزاری ویدیو در سایت کلوب در پروفایل کاربران  شروع به کار میکرد الان این موفقیت رو داشت ؟!

پس سفارش من به شما اینه اگر میخواهین کسب و کاری در اینترنت راه اندازی کنید به نیاز سنجی و تحقیقات بازار شروع کنید و تا جایی که میتونید در یک صنف ریز بشید و از این فکر که هر چی دستم رسید بفروشم رو بیخیال بشین !! 

 فواد مشایخی 

پنجشنبه 9 آذر سال 1396 

ساعت 2 بامداد

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button