مواردی که در کسب و کارها فقرش احساس میشود

مواردی که در کسب و کارها فقرش احساس میشود
یکی از دلایل عدم موفقیت بعضی از کسب و کار ها عدم توجه به تولید محتوای تخصصی و اختصاصی هست و فکر میکنن با یک کپی پیست میتوان نیاز مشتری رو رفع کرد.

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

محتوای تخصصی , صداقت و پشتیبانی بیشترین مواردی است که در فضای کسب و کار و همچنین کسب و کارهایی که در فضای مجازی کار میکنند فقرشان احساس میشود که به اختصار به توضیح و بررسی هر یک از آنها میپردازم . 

محتوای تخصصی : 

بسیاری از وبسایتها و یا فروشگاههای آنلاین رو اگر سر بزنید اکثرا مطالبی که در مورد یک محصول قرارداده اند مشابه یکدیگر است که با مشاهده این موضوع میشه فهمید که یک نفر زحمت نوشتن رو کشیده و باقی از روی این سایت کپی برداری کردند . یا اینکه از اخبار آب و هوا و نرخ ارز و … در سایتشون مشاهده میکنید اما توضیح درست و کاملی در مورد محصولی که برای خرید گذاشتن مشاهده نمیکنید . یکی از دلایل عدم موفقیت بعضی از کسب و کار ها عدم توجه به تولید محتوای تخصصی و اختصاصی هست و فکر میکنن با یک کپی پیست میتوان نیاز مشتری رو رفع کرد . گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بسیار به این مسله اهمیت میدهند و در صورتی که تشخیص دهند که محتوا توسط خود شما به صورت اختصاصی تولید شده مطمنا به صفحه شما امتیاز خوبی را اختصاص میدهند . پس اگر کسب و کاری در فضای مجازی دارید به این مسله اهمیت بدهید که محتوایی که در سایت قرار میدید باید اختصاصی و توسط خود شما تولید شده باشه .

صداقت :

این مسله هم برای کسب و کار های آنلاین و  غیر آنلاین مصداق داره . در کسب و کارهای غیر آنلاین مطمنا به این عدم صداقت بسیار برخوردید که به عنوان مثال برای خرید یک شلوار مراجعه میکنید و فروشنده از ترک بودن این شلوار و مزایای بسیارش صحبت کرده در صورتی که شما میدونید درست نیست و یا درصد های تخفیفی که روی شیشه ها چسبیده میشه و وقتی به داخل فروشگاه مراجعه میکنید میبینید در حد 4 محصول این تخفیف رو داره موارد بسیار زیاد دیگری نیز هست که از حوصله خارج میشه . اما در مورد کسب و کارهای آنلاین مسله عدم صداقت بیشتر بروز پیدا کرده تا جایی که شما محصولی رو با مشاهده گارانتی و یا تصاویر جالبش خریداری میکنید و موقع تحویل چیز دیگری رو میبینید و یا صحبت ضمانت بازگشت کالا که اگر دوست نداشتید میتونید پس بفرستید و … ولی موقع پس فرستادن میبینید خیلی موارد و تبصره ها داره برای پس فرستادن و در مجموع این مسله در فضای کسب و کار در ایران به شدت خلا داره و حس میشه . که به بی اعتمادی مشتری در نهایت منجر میشه . 

پشتیبانی : 

 موقع خرید یک لباس فروشنده میگه ببرید بشورید اگر آب رفت بیارید برای خودم . این موضوع هم به عدم صداقت برمیگرده هم به عدم پشتیبانی که وقتی مراجعه کنید میگن نه با آب 40 درجه شستین باید با آب 30 درجه میشستین و … اما در مورد فضای مجازی بسیاری از برندها هستن شاید امکاناتشون نسبت به رقبا پایین تر باشه ولی به دلیل پشتیبانی خوب از محصولاتشون کاربران به آنها تمایل بیشتری دارند . به عنوان مثال موردی که شخص خودم بهش برخوردم کمپانی ال جی هست در ایران که شاید محصولاتش نسبت به سایر برندها بهتر نباشه ولی به دلیل پشتیبانی خوب و اهمیت به رضایت مشتری در یک سری از محصولات تمایل به خرید برند ال جی بهتر باشه . همچنین بالعکس این موضوع نیز هست که یک برند خیلی معتبر و خوب چون پشتیبانی خوبی نداره کسی تمایل به خرید محصولی از این برند رو نداشته باشه . 

پس اگر صاحب کسب و کاری هستید بدونید رعایت این مسایل به زیاد شدن مشتری شما منجر میشه و موفقیت شما تضمین خواهد شد . 

برای مطالعه مقالات دیگر میتوانید به بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید .

فواد مشایخی 13 آبان 96

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button