احترام به مشتری , چرا ؟

احترام به مشتری , چرا ؟
شاید برای شما هم پیش اومده باشه که به فروشگاهی رفته باشید و از محصولاتش دیدن کنید ولی به هر دلیلی محصولی خرید نکنید و با یک خداحافظی اونجا رو ترک کنید . اما تجربه خودم رو باهاتون در این زمینه درمیون بزارم که در اکثر مواقع باهاش روبرو میشم . در ابتدای ورود اکثرا با دو برخورد روبرو میشم . 

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که به فروشگاهی رفته باشید و از محصولاتش دیدن کنید ولی به هر دلیلی محصولی خرید نکنید و با یک خداحافظی اونجا رو ترک کنید . اما تجربه خودم رو باهاتون در این زمینه درمیون بزارم که در اکثر مواقع باهاش روبرو میشم . در ابتدای ورود اکثرا با دو برخورد روبرو میشم . 

برخورد اول : سلام میکنم و در جواب جواب سلامی با خوشرویی و لبی خندان و یک خوش آمد گویی مواجه میشم که خوب من تا اینجا راضی هستم . 

برخورد دوم : سلام میکنم و فروشنده هم جواب سلامی میدهد و از پشت میزش بلند میشود و به دنبال شما در همه جای مغازه میاد . من به شخصه احساس بدی از این حالت دارم و در شرایطی که فروشگاه بزرگ هم باشه دیگه این احساس بد قوی تر هم میشه . این شرایط زمانی بدتر میشه که دست به یک شلوار بزنی و با جمله تکراری : این پاخورش خیلی خوبه و به تن شما هم خیلی میاد. مواجه بشی . در این زمانه که مشتانم گره میشه و دوست دارم به صورت دوست عزیزمون بکوبم چون به طور قطع به همه همین رو میگه . من اصولا ترجیح میدم از این فروشگاه خرید نکنم چون این به هیچ عنوان بازاریابی نیست بلکه ضد بازاریابیه . 

اما در هر دو حالت بالا اگر خرید بکنیم که با بدرقه و جمله باز هم تشریف بیارین و خوش آمدین روبرو میشیم . 

اما اگر خرید نکنم در بیشتر موارد در جواب خداحافظی یا تشکر از آقای فروشنده یا هیچ پاسخی نمیشنوم یا در بهترین حالت یک سر تکون میدن . من به شخصه این رفتار در ذهنم باقی میمونه و اگر کلاهم هم بیوفته اون حوالی دیگه پیدام نمیشه .

دوست عزیز و فروشنده گرامی اگر خسته هستید و یا هوا گرم هست یا به این کار علاقه ای ندارید و یا در طول روز مراجعه کننده های زیادی داشتید که خریدی هم از شما نکردند بهتر است برای حتی نیم ساعت فروشگاه خود را ببندید و استراحتی بکنید چون این رفتار باعث آسیب به کسب و کار شما خواهد شد . خریداری که به فروشگاه شما مراجعه کرده اولین و آخرین بارش نیست و رفتار مناسب شما در صورت عدم خرید باعث ماندگاری شما در ذهن مشتری خواهد شد و مراجعه در دفعات بعد برای خرید به رفتار شما بستگی دارد . 

نکات بسیاری است که شاید هیچ هزینه ای نداشته باشد ولی در تبلیغ کسب و کار شما بسیار مفید است و همانطور که مفید هست چندین موارد هم میتواند منفی باشد . زمانی کسب و کارهای ایرانی رشد میکنند که به شعار احترام به مشتری اهمیت بدهند و به این شعار الویت واقعی و بالایی دهند . برای تبلیغ نیازی نیست هزینه های هنگفتی کرد . شاید یه رفتار خوش و لبخند شما(البته نه به جنس مخالف ) باعث تبلیغ کسب و کار شما شود.

فواد مشایخی 

5 مرداد 96

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button