کارشناس تولید محتوا چه چیزهایی باید بداند؟

کارشناس تولید محتوا چه چیزهایی باید بداند؟
اگر می‌خواین یک کارشناس تولید محتوای خوب باشین باید بتونید توی موضوعات مختلف مقاله بنویسید. توجه بکنید باید «بنویسید»! باید بتونید  تصاویر خوبی بسازید برای سایت و شبکه های اجتماعی و با توجه به اهمیت ویدیو مارکتینگ باید بتونید از ویدیوها و تصاویر آرشیوی یا عکاسی شده و یا فیلم‌برداری شده یک ویدیوی جذاب بنا به نیاز بازار هدفتون و همینطور الویت مجموعه تولید کنید.

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

یکی از آگهی‌هایی که این روزها بسیار زیاد در سایت‌های استخدام دیده می‌شه آگهی «استخدام کارشناس تولید محتوا» هست. این مقاله برای اون دسته از اشخاصی هست که برای این شغل رزومه می‌فرستند.

 در چند ماه اخیر مصاحبه‌های زیادی برای مجموعه‌های مختلف داشتم که کارشناس تولید محتوا نیاز داشتن اما متأسفانه اکثراً این شغل رو با نوشتن توضیحات برای محصول یا صرفاً مقاله‌نویسی اشتباه می‌گرفتند و اکثر قریب‌به‌اتفاق رزومه‌ها فقط مسلط به نرم‌افزارهای آفیس بودن.

اما کارشناس تولید محتوا یعنی چی و چه چیزهایی باید بلد باشه؟

همونطور که از عنوان مشخص هست نوشته‌ شده «محتوا» اما اشاره نشده چه محتوایی! همین‌طور گفته‌ شده «تولید» یعنی قرار هست که یک محتوا تولید بشه نه اینکه کپی بشه یا یک متن تغییرات کوچکی داشته باشه.

حالا محتواها شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می‌شن. اگر در متن آگهی اشاره‌ای نشده باشه که چه محتوایی مدنظر هست کارشناس این موضوع باید علاوه بر نرم‌افزارهای آفیس  با نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ برای ویرایش تصاویر و همین‌طور یکی از نرم‌افزارهای تولید و ویرایش ویدیو مثل ادوب پریمیر و برای ویرایش صوت و صدا ادوب ادیشن رو بلد باشند یا حداقل آشنایی داشته باشه.

بنابراین اگر می‌خواین یک کارشناس تولید محتوای خوب باشین باید بتونید توی موضوعات مختلف مقاله بنویسید. توجه بکنید باید «بنویسید»! باید بتونید  تصاویر خوبی بسازید برای سایت و شبکه های اجتماعی و با توجه به اهمیت ویدیو مارکتینگ باید بتونید از ویدیوها و تصاویر آرشیوی یا عکاسی شده و یا فیلم‌برداری شده یک ویدیوی جذاب بنا به نیاز بازار هدفتون و همینطور الویت مجموعه تولید کنید.

توجه کنید که شما کارشناس تولید محتوا هستین. یعنی متخصص یا مدیر دیجیتال مارکتینگ مشخص می‌کنه که استراتژی تولید محتواتون چی باشه و چه محتوایی با چه کیفیتی باید تولید بکنید. این تسک‌ها توسط مدیر و مشاور بخش دیجیتال مارکتینگ برای شما ایجاد می‌شه و شما باید به نحو احسن اون رو انجام بدین.

در بسیاری از مصاحبه‌ها هم بعد از سوال درمورد سئو بسیاری از دوستان یا نمی‌دونستن یا فقط ازش چیزهایی شنیده بودن. بنابراین اگر می‌خواین یک کارشناس تولید محتوای خوب باشید باید آشنایی کلی و خوبی با واژه سئو داشته باشین و حتما در اینترنت این واژه رو سرچ کنید و در موردش مطالعه کنید یا اگر میخواین میتونین مقاله مفهوم عامیانه واژه سئو به زبان ساده رو بخونید.

کسب‌وکارهای  مختلف سیاست‌های مختلفی بنا به اینکه آیا عمده فروش هستن B2b یا خرده فروش  B2C  در سیاست‌گذاری شبکه‌های اجتماعی و همچنین محتوای وبسایت متفاوت هستند. اما شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید بتونید هر محتوایی که مدیر بخش دیجیتال مارکتینگ در نقشه راه مشخص کرده پیاده‌سازی کنید .

اگر بخوایم یه جمع‌بندی کلی داشته باشیم باید بگیم که کارشناس تولید محتوا باید بتونه تصاویر رو تولید و ادیت کنه همینطور بتونه در مورد موضوعات مختلف سرچ کنه، مطالعه کنه و در نهایت مقاله بنویسه. البته در همه‌ی این‌ها خلاقیت شرط اصلی و اساسی هست. خلاقیت در تولید محتوایی که بتونه بچرخه و یا اصطلاحا وایرال بشه نقش اصلی رو بازی می‌کنه. پس بنابراین اگر صرفا خبرنگار بودین یا فقط در محتوای متنی تجربه دارین، پیشنهاد می‌کنم حتما نرم‌افزارهای آموزشی یا دوره‌های آموزشی نرم‌افزارهای گرافیکی رو بگذرونید و درصد خلاقیتتون رو بالا ببرید.

فواد مشایخی 

8بهمن 1397

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button