مفهوم دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

مفهوم دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده
به زبان ساده میشه گفت دیجیتال مارکتینگ به کلیه فعالیتهایی که برای تبلیغ و فروش محصولتون در فضای مجازی انجام میدین گفته میشه.

میخواین اشتراک گذاری کنید؟

این روزها صاحبین کسب و کار واژه دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوششون میخوره که اگر هم در این زمینه سرچ کنید وبسایتهای زیادی در این باره توضیح دادن که شاید یک مقداری تخصصی باشه . اما شاید خیلی ها هنوز ندونن دیجیتال مارکتینگ چی هست .

به زبان ساده میشه گفت دیجیتال مارکتینگ به کلیه فعالیتهایی که برای تبلیغ و فروش محصولتون در فضای مجازی انجام میدین گفته میشه . خیلی ها فکر میکنن اگر وبسایت نداشته باشن نمیتونن دیجیتال مارکتینگ کنن و لازمه دیجیتال مارکتینگ داشتن یک وبسایت هست , البته داشتن وبسایت همونطور که در مقاله اهمیت وبسایت در کسب و کارهای اینترنتی گفته شده خیلی میتونه به سرعت رشدتون در دیجیتال مارکتینگ کمک کنه اما شرط لازم برای دیجیتال مارکتینگ نیست و خیلی از کسب و کارهای سنتی هم میتونن این کار رو انجام بدن .

چرا بازاریابی اینترنتی انجام بدیم ؟

تا چند سال پیش اگر دقت میکردین در یک خانواده پنج نفره شاید یک یا دونفر موبایل داشتن که موبایلها هم فقط برای ارسال پیام کوتاه و تماس گرفتن بود ولی امروزه با اومدن تلفن های هوشمند و استفاده هر یک از اعضای خانواده وضعیت فرق کرده و همه , نیازهاشون رو از طریق تلفن های هوشمند برطرف میکنن .

همینطور با توجه به بالا بودن هزینه تبلیغات آفلاین یا بیلبوردی و … و متنوع بودن و کم هزینه بودن تبلیغات در این فضای مجازی ,برای صاحبین کسب و کار به مقرون به صرفه هست که با هر بودجه ای که دارن در  فضای مجازی به دنبال کسب مشتری بیشتری باشن .

خوب تا اینجا کمی متوجه شدیم که دیجیتال مارکتینگ چی هست و چرا باید انجام بدیم  اما دیجیتال مارکتینگ دارای ابزاری است که در زیر به آنها به صورت مختصر اشاره میشود . 

1: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO 

2: شبکه های اجتماعی یا Social Media:

این همون بخشی هست که گفته شد اگر وبسایت ندارین هم میتونین دیجیتال مارکتینگ کنین . با توجه  به استفاده روزافزون کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی و پیام رسانها تبلیغات و فعالیت در این بخش اهمیت بسیار زیادی داره .پس از همین لحظه میتونین شبکه های اجتماعیتون رو بسازین و شروع به فعالیت کنید و مهم نیست چه کسب و کاری دارید .

3: بازاریابی محتوا یا Content Marketing

بسیاری از افرادی که به دیجیتال مارکتیگ روی میارن فکر میکنن باید در کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرامشون فقط محصولاتشون رو معرفی کنن . این طرز فکر صد در صد غلط هست و باعث دور شدن مشتریان از شما میشه . بازارایابی محتوا به معنای ساده این میشه که محتوای تصویری یا متنی یا ویدیویی رو تولید کنید که به درد کاربرانتون بخوره به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاهی هستین که شیرآلات بهداشتی میفروشه میتونین مقاله یا ویدیویی تولید کنید که نحوه تمیز کردن و جرم گیری شیرآلات بهداشتی رو توضیح میده . بازاریابی محتوا اگر با شناخت درست از نیاز کاربران شما باشه میتونه در تبلیغات و جذب مشتری شما بسیار تاثیر گذار باشه . 

4: بازاریابی ایمیلی Email Marketing 

از اونجایی که به شخصه معتقدم بازاریابی ایمیلی در ایران جواب نمیده و یا برای کسب کارهای خیلی محدودی جواب میده به همین دلیل زیاد توضیحی در موردش نمیدم و به همین بسنده میکنم که از اونجایی که از اسمش معلومه تبلیغات از طریق ایمیل هست و ارسال ایمیلهای تبلیغاتی !!

5: بازاریابی ویدیویی یا Video Marketing

از سه سال پیش به افراد و شرکتهایی که مشاور بودم سفارش میکردم به سمت ساخت ویدیو برن به جای نوشتن مقالات طولانی . کاربران اینترنتی که یکیش خود من هستم کم حوصله هستن و در مورد یک مقاله آموزشی یا … بیشتر دوست دارن ویدیو ببینن تا اینکه بشینن چندین صفحه مقاله رو بخونن . از طرف دیگر حتی در مورد معرفی یک محصول وقتی چهره شما در ویدیو در حال توضیح هست کاربر بیشتر اعتماد خواهد کرد تا اینکه یک متن طولانی در مورد محصول و شرکت شما رو بخونه . 

6:بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی 

اگر کسب و کار شما نوپا و تازه هست این روش میتونه کمک بسیار زیادی بکنه در رشد کارتون . چند سال پیش پیشنهادی دادم به یکی دو کسب  و کار که به جای اینکه در شعارهاتون بگید اولین و بهترین و یا تنهاترین تولید کننده …. بیاین بر عکس کنید و بگین بدترین! اسمش رو هم گذاشتم تبلیغات معکوس که کاربر در نگاه اول کمی شوکه میشه . این تبلیغات معکوس یک نوعی تبلیغات چریکی است .شرط اصلی در تبلیغات چریکی داشتن خلاقیت و ایده پردازی است .یکی از تبلیغات چریکی تبلیغات بانک ملت بود که در نوروز 1396 زده بود سال 1397 مبارک . همین باعث شد بسیاری از رسانه ها این خبر رو به عنوان سوتی بانک ملت پخش کنن ولی وقتی ریز میشدی و زیر تبلیغ رو میخوندین متوجه میشدین منظور چیز دیگری بوده . در نهایت اگر آدم خلاق و نو آوری هستین به راحتی میتونین با هزینه اندک در ذهن مشتریانتون ماندگار بشین  اگر هم خلاق نیستین متونین از یک مشاور خلاق بهره بگیرین! 🙂

7: تبلیغات اینترنتی 

روشی معمول که همه باهاش آشنا هستن و میتونین با صرف هزینه در وبسایتها , پیجها , کانالها تبلیغات خودتون رو پخش کنین و اگر دارای کانال یا وبسایتی هم نیستین! شماره تلفن بزارین که زنگ بزنن بهتون . 

و یا از آژانسهای تبلیغات آنلاین استفاده کنید مثل صباویژن و پنلی بسازین و از تبلیغات کلیکی استفاده کنید که با هر کلیک کاربر روی بنر شما از حسابتون پول کسر بشه . 

جمع بندی در مورد دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله سعی شد به زبان ساده و عامیانه در مورد واژه دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای اون برای شما توضیح داده بشه .هیچ کسب و کار آنلاینی را نمیبینید که بدون استفاده از این ابزارها و روشها موفق شده باشد و اگر به موفقیت در کسب و کارتون فکر میکنید باید دیجیتال مارکتینگ رو شروع کنید و مجموع ابزارهایی که نام برده شد همگی با هم موفقیت کسب و کار شمارو تضمین میکنن به شرطی که درست اصولی و به ترتیب مناسب انجام بشن !

فواد مشایخی 

19 فروردین 1397

میتونید موبایلتون رو ارسال کنید

در اولین فرصت با شما تماس میگیریم

مقالات بیشتری بخوانید

فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ در زمان بحران
مشاوره

فعالیت تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در دوران بحران

بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، جنگ، فیلترینگ و غیره می‌توانند تأثیر منفی بر فعالیت‌های بازاریابی و فروش شرکت‌ها داشته باشند. در این شرایط، تیم‌های دیجیتال مارکتینگ با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. با این حال، راه‌کارهایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود عملکرد آن‌ها در دوران بحران کمک کند. در این مقاله سعی شده به صورت تیتر وار فعالیتهای پیشنهادی را بررسی کنم :

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

این روزها با آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر دیجیتال مارکتینگ در سایتهای ثبت آگهی استخدام خیلی مواجه میشیم اما با واژه مشاور دیجیتال مارکتینگ مواجه نمیشیم .در این مقاله سعی شده توضیحی در مورد مشاور دیجیتال مارکتینگ داده بشه و اینکه کارش چی هست و چرا به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید .

میخواین به کسب و کارتون سرعت ببخشید؟

همین الان میتونید با من تماس بگیرید
جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ
Scroll to Top
اسکرول به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
Hello how can i help you?
Call Now Button